09 stycznia 2016

Mazowsze czy Śląsk?

Uwaga. Dostałam zdjęcia Mazowsza z roku 2008. Oglądajcie poniżej!

Kiedyś ktoś (jakiś satyryk?) mówił o wyższości Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem lub odwrotnie. Ja teraz przewrotnie mówię o wyższości Mazowsza nad Śląskiem. Ale o co mi chodzi? Oczywiście, o nasze eksportowe zespoły folklorystyczne. Oba wystąpią w tym roku w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu: kliknij tutaj: Zespół Mazowsze, 21 kwietnia 2016 (czwartek), godz. 11:30, 18:00 oraz tutaj: Zespół Śląsk, 4 marca 2016 (piątek), godz. 19.

Na występach jednego z tych zespołów byłam 30 lat temu, ale niestety nie pamiętam który to zespół był.

Załączone do wpisu zdjęcie (kliknij na zdjęcie, aby powiększyć), które otrzymałam od mojego znajomego z Niemiec - profesora matematyki i miłośnika sztuki ludowej, pokazuje jeden z zespołów biorących udział w zeszłorocznym międzynarodowym festiwalu folklorystycznym w Kołobrzegu. Przepiękne tancerki i ich stroje. Jest to zespół baletowo-folklorystyczny "Ritmos y Raices Panamenas" z Panamy. Mój znajomy przysłał mi też zdjęcia Mazowsza zrobione na koncercie w ramach Interfolk Kolobrzeg 2008 (kliknij na zdjęcia, żeby powiększyć):



Oto trochę informacji o obu polskich zespołach i filmy na YouTube
Zespół Mazowsze, Cyt, cyt

 Zespół Mazowsze, Krakowiak

Zespół Śląsk, Szła dzieweczka

3 komentarze:

  1. Krysiu, jak zwykle uraczyłaś nas przepięknym wpisem. W sobotni poranek taka muzyka to jest to. A jak z biletami ? Mam nadzieję że będą dostępne. Może się wybierzemy ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Ci, Popowiczanko za News'a! Jak miło, że dzięki Tobie jesteśmy na bieżąco z wydarzeniami kulturalnymi! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tańce, hulańce - są bardzo fajne staromodne sposoby na świetną zabawę, szkoda, że to tak zanikło.

    OdpowiedzUsuń