19 lutego 2016

Narodowe Forum Muzyki - postscriptum

To jest wpis dla "ciekawskich", którym wiedzy nigdy za wiele.

We wpisie o "Piwnicy pod baranami" był chyba nadmiar informacji (kliknij) Baran nad baranami w NFM:
  • kabaret "Piwnica pod baranami" i jego historia, 
  • budynek Narodowego Forum Muzyki,
  • jubileuszowy występ kabaretu w NFM, w tym link do filmu z zabawnym wykładem Tadeusza Kwinty - lepszym niż oryginalny wykład Jana Miodka (?).
Część linków mogła nie być przez Was zauważona. Dlatego postanowiłam oddzielnie zwrócić Waszą uwagę na sam gmach Narodowego Forum Muzyki. Powodów jest wiele.

Po pierwsze jest to cudowny obiekt - wart zwiedzenia z przewodnikiem. Na stronach Wrocławskiego Centrum Seniora podane są następujące terminy zwiedzania: 24 luty, 7 marzec, 23 marzec, czytaj tutaj (kliknij): NFM - zwiedzanie. Tutaj jest link do stron o architekturze budynku: Budynek. Link do filmu z "mappingiem" budynku forum z okazji inauguracji stolicy kultury był we wpisie (kliknij): Europejska stolica kultury na YouTube.

Po drugie w internecie jest wiele filmów pokazujących poszczególne etapy budowy forum i finalne efekty. Wybór najciekawszego filmu nie jest prosty. W poprzednim wpisie umieściłam poniższy film, bo przy okazji pokazuje on uroki naszego kochanego Wrocławia w skrócie. Przekonajcie się sami, czy mam rację (kliknijcie na trójkąt):


Po trzecie rewelacyjna akustyka. Dlatego chciałabym Was teraz zachęcić do obejrzenia filmu o tym, jak wyglądały długoletnie prace nad akustyką i dźwiękiem, kliknijcie na trójkąt:



To, co zobaczyłam i usłyszałam w tym filmie, było dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Rewelacja! Kto z Was wiedział, na czym polega i jak trudne jest zaprojektowanie akustyki sali koncertowej? Tradycja i nowoczesność dały niesamowite efekty! Zauważyłam to w czasie spektaklu "Piwnicy pod baranami", ale dopiero "prawdziwy" koncert symfoniczny może to w pełni pokazać! Zapamiętajcie "Meyer sound"!

Na zakończenie orkiestra krasnali. Czy wiecie, w którym miejscu obok forum ta orkiestra jest? Zdjęcia do tego wpisu zrobiła Marysia. Jak zwykle klikajcie na zdjęcia, żeby je powiększyć.



1 komentarz: