31 lipca 2016

Albert Einstein - skromny geniusz

Jakiś czas temu wpadła mi w ręce książka autorstwa Waltera Isaacsona pt. "Einstein. Jego życie, jego wszechświat". Z uwagi na to, że od dawna miałem ochotę poznać bliżej życie jednego z największych umysłów naszych czasów nie czekałem długo i zabrałem się do czytania. Na pierwszy rzut oka książka nie zachęcała, bo gabarytami przypomina tom encyklopedii, ale zaryzykowałem i mnie wciągnęła.

Książka z początku opisuje życie rodzinne, dzieciństwo oraz różne historie z młodości genialnego Noblisty. Jednak im dalej zanurzałem się w fabułę, tym więcej pojawiało się matematyki i fizyki. Nauki te przeplatał się i łączyły z życiem i pracą uczonego. W pewnym momencie musiałem nawet zrobić sobie małą przerwę w lekturze, by wrócić do książki do fizyki z liceum. Po prostu konieczne było przypomnienie sobie pewnych faktów, pojęć oraz teorii, by lepiej zrozumieć wydarzenia, o których czytałem.

Oprócz Alberta Einsteina w książce pojawia się cała plejada osobistości takich jak: Maria Skłodowska-Curie, Maks Planck, Werner Heisenberg, Enrico Fermi i wielu innych sławnych matematyków, fizyków i naukowców.

Polecam tę pozycję nie tylko pasjonatom nauk ścisłych, ale może przede wszystkim tym, którzy są ciekawi świata, chcą rozszerzyć swoje horyzonty lub po prostu lubią w wolnych chwilach przeczytać książkę, która nie tylko bawi, ale ma także walory edukacyjne.

 




Konrad - administrator

0 komentarze:

Prześlij komentarz