14 lipca 2016

40 lat UTW przy Uniwersytecie Wrocławskim

Chciałoby się powiedzieć "I ja tam byłam, miód i wodę mineralną piłam". Pierwsze i ostatnie jest prawdą. Jeśli chodzi o miód, to go nie piłam, ale zgodnie z ulubionym powiedzeniem naszej Halinki "był to miód na moją duszę" - muzyka, taniec, śpiew i trochę humoru.

Pewnie umieracie z ciekawości, gdzie i z kim znowu gdzieś byłam. Otóż z Marysią, Popowiczanką ze Szczepina", wybrałam się 5 lipca na uroczystości związane z 40-leciem Uniwersytetu Trzeciego Wieku przy Uniwersytecie Wrocławskim, które były na Dawida.

Uniwersytet Trzeciego Wieku ( UTW) przy Uniwersytecie Wrocławskim powstał w 1976 roku, jako jeden z pierwszych na świecie i drugi w Polsce. Tutaj jest strona domowa UTW, kliknijcie: UTW przy UWr - home page.

O jubileuszu 40-lecia UTW pisałam już w grudniu 2015, kliknijcie tutaj: Dla dojrzałych studentów. Jubileuszowe uroczystości trwały dwa dni: 4 i 5 lipca. Czym się różniły te dwa dni i co miały wspólnego ze sobą? Zacznę od tego, czym się różniły.

Pierwszy dzień uroczystości miał charakter bardziej oficjalny. Wręczano różne dyplomy w podziękowaniu za ogromny wkład w istnienie i rozkwit UTW, kliknijcie tutaj: UTW przy UWr. Lista wyróżnionych osób jest długa.

Na zakończenie uroczystości w dniu 4 lipca, dla uświetnienia tego ważnego wydarzenia w historii Wrocławia, na zabytkowych organach, znajdujących się w Oratorium Marianum, zagrał prof. Adam Jezierski - Rektor Elekt Uniwersytetu Wrocławskiego, kliknijcie tutaj: Rektor UWr. Na wiosnę miałam ogromną przyjemność usłyszeć, jak JM Rektor grał dla seniorów. Wtedy zrobiłam zdjęcia Oratorium Marianum, zobacz obok.

Drugi dzień  uroczystości był w budynku przy ulicy Dawida i miał charakter mniej oficjalny. Z przyjemnością obserwowałam, jak słuchacze UTW cieszą się ze spotkania i jak promienieją radością. Występy chóru biesiadnego, kabaretu i grupy tanecznej pokazały, jak młodzi duchem są słuchacze UTW.

A teraz, co te dwa dni łączy? Otóż, łączy je nasza Kazia, Popowiczanka z Popowic, która pierwszego dnia śpiewała w Oratorium Marianum razem z chórem działającym przy UTW, a drugiego dnia tańczyła razem z grupą taneczną słuchaczek UTW. Brawo, Kaziu! Kliknijcie na zdjęcie, żeby je powiększyć oraz zobaczcie zdjęcie powyżej.


Co prawda teraz są wakacje, ale nowy rok akademicki szybko nadejdzie. Zatem warto już teraz wybrać jeden z uniwersytetów trzeciego wieku we Wrocławiu i zapisać się. Na przykład:

0 komentarze:

Prześlij komentarz