06 września 2016

Historia Kozanowa

Darujcie mi, że znowu zajmuję się Kozanowem. Tym razem chcę Was zachęcić do przeczytania, co o historii Kozanowa napisała Barbara Chabior. Na zakończenie wpisu będą aktualne wiadomości z klubu ANIMA - coś dla amatorów tańca.

Kiedyś poszłyśmy z Marysią pieszo z Popowic na Kozanów, aż dwa przystanki. Spotkałyśmy na ulicy przypadkowo moją koleżankę, która z zachwytem opowiadała, że na Kozanowie mieszka się bardzo dobrze.

Szczerze napiszę, że to mnie trochę zaskoczyło, bo niestety Kozanów nadal kojarzy mi się z powodzią. Postanowiłam więc "poszukać w internecie", co takiego ciekawego na Kozanowie jest.

Efekty tych poszukiwań przerosły moje oczekiwania. Znalazłam trzy bardzo ciekawe teksty o Kozanowie, napisane w roku 2014 przez Barbarę Chabior. Teraz zazdrość mnie, jako Popowiczankę z Popowic, zżera. Kto i kiedy coś takiego pięknego napisze o Popowicach? Może MY - członkowie stowarzyszenia "Popowiczanie"??? Poza tym okazało się, że architektura Kozanowa jest bardzo urozmaicona.


 Z tekstów  Barbary Chabior dowiedziecie się m.in, że Kozanów to blokowisko i rezerwat przyrodniczy jednocześnie, poznacie jego historię. Miłej lektury!

Niestety nie znam Barbary Chabior. Dajcie mi znać, czy to ona - autorka opowieści o Kozanowie -  jest na tym filmie, kliknijcie tutaj: Barbara Chabior o Jasiu Pawie Oczko.

A teraz HIT tego wpisu - zdjęcia Wrocławia z powodzi w roku 1997, kliknijcie tutaj: FotoPort oraz filmy (kliknijcie): Kozanów z lotu ptaka (film) oraz Dronem nad Kozanowem (film).

Tyle o przeszłości. O tym, co na Kozanowie dzieje się teraz, możecie dowiedzieć się tutaj, kliknijcie: Klub ANIMA. 30 września będzie wieczorek taneczno-muzyczny. Wstęp wolny.

0 komentarze:

Prześlij komentarz