19 października 2016

Sprawnym być

Chyba nikt z nas nie wątpi, że ruch przedłuża życie. Dlatego tym wpisem chciałabym Was zachęcić do różnych form gimnastyki, w tym do starochińskiej gimnastyki Qi-Gong. Akademia Qigong ruszyła w siedzibie Wrocławskiego Centrum Seniora w październiku.

Tutaj możecie przeczytać, jaki efekt mogą przynieść starochińskie ćwiczenia (kliknijcie): Akademia Qigong, w szczególności to:

"Łagodne ruchy stylu Lecący Żuraw, opracowane na podstawie medycyny chińskiej w ciąg ćwiczeń, rozluźniają całe ciało oraz uwalniają powstałe napięcia. Wprowadzają harmonię między ciałem a umysłem."

Kolejne zajęcia z Qigong są w środę 26 października  o godz. 9.30 w WCS. Obowiązują zapisy. Z uczestnikami pracuje Marcin Mękarski. Na czym polega starochińska gimnastyka lecznicza dowiecie się z tych filmów:

Kiedyś napisałam na naszym blogu o metodzie Feldenkraisa, ale wpis usunęłam, bo miałam wrażenie, że nie był to dla Was interesujący temat. Może się myliłam, więc kliknijcie jeszcze raz tutaj: Metoda Feldenkraisa. W metodzie tej ważnym elementem jest  uświadomienie sobie, jak działa nasze ciało, a właściwie jak działają nasze mięśnie. Na to w trakcie wykonywania ćwiczeń zwraca naszą uwagę instruktor prowadzący zajęcia, kliknijcie tutaj: Lekcja 1 oraz tutaj: Lekcja 2. Wiele na ten temat można się dowiedzieć obserwując rozwój dziecka, kliknijcie tutaj: Rolling oraz tutaj: Crawling.

W maju tego roku przeczytałam w jakiejś gazecie, że ćwiczenia po 60-tce wydłużają życie o 5 lat. Wystarczy chyba pół godziny dziennie. A czy wiecie, kto w Europie jest najbardziej aktywny fizycznie? Otóż, podobno tylko 14 proc. dorosłych Holendrów nie ćwiczy, a dorosłych Polaków aż 55 proc. nie ćwiczy. O wiele lepsi od nas są też dorośli Niemcy - tylko jedna czwarta dorosłych Niemców unika wysiłku fizycznego.

Jeśli już to wszystko przeczytacie, to przypomnijcie sobie ten wpis o tradycyjnej gimnastyce i obejrzyjcie w nim filmy, kliknijcie: Gimnastyka dla wygodnych seniorów oraz zastanówcie się, czy medycyna chińska ma coś wspólnego z nową medycyną germańską, kliknijcie tutaj: Germańska nowa medycyna.

0 komentarze:

Prześlij komentarz