04 lutego 2017

Ekologiczne talerze

Podobno "Jak się nie ma w głowie, to się ma w nogach". Mnie to właśnie spotkało. Wyruszyłam z domu w poszukiwaniu Chleboteki, ale nie zapamiętałam dobrze jej adresu i zamiast trafić do otwartej w grudniu 2016 piekarni przy ulicy Ruskiej trafiłam do piekarni Hert w Rynku. Trudno, do Chleboteki wybrałam się dopiero następnego dnia, gdy sprawdziłam w internecie jej adres.

W piekarni Hert w Rynku dostałam zawrotu głowy od ciast i ciasteczek, zobaczcie zdjęcie obok, oraz pięknego sufitu. To nie jest zwykła piekarnia. To jest kawiarnio-piekarnia.


W Chlebotece przy ulicy Ruskiej zainteresowały mnie brązowe talerzyki. Pisałam już o tym na naszym blogu. Dzięki Halince poszerzyłam swoją wiedzę o ekologiczne talerze. Kliknijcie tutaj: Bazar dla smakoszy w browarze, aby przeczytać komentarze Halinki. Okazało się, że te brązowe talerzyki są jadalne. Pomysł z ekologicznymi talerzami z otrębów bardzo mi się spodobał.

Talerze z otrębów wymyślił Jerzy Wysocki, przedsiębiorca i były młynarz z Zambrowa. Hasło "Polak potrafi" sprawdziło się. Obejrzyjcie ten film (kliknijcie): Wynalazca talerzy z otrębów.

O Chlebotece przy ulicy Ruskiej możecie poczytać tutaj (kliknijcie) Blog Magdaleny Kostyszyn - chleboteka oraz tutaj: Chleboteka na Facebooku. Otworzył ją Piotr Kucharski, inżynier rolnictwa, laureat drugiego konkursu Gotuj o wszystko, zorganizowanego przez "Dzień Dobry TVN". Prowadzi on ze wspólnikami również Studio Kulinarne Browar Mieszczański.  Kliknijcie tutaj:

Cieszę się, że obok punktów sprzedaży pączków mamy w centrum Wrocławia piekarnie, w których można na miejscu coś zjeść. Polskie jedzenie górą!

1 komentarz:

  1. Dzięki Ci, Popowiczanko za te News'y! - musisz nie dosypiać, bo skoro świt i jest nowy wpis(!). Pozdrawiam serdecznie! Czesław

    OdpowiedzUsuń