28 czerwca 2016

Koalicja miast dla kultury

Pamiętacie, że zachęcałam Was kiedyś do spotkania z Lublinem? Nawet na to spotkanie poszłam, kliknijcie tutaj: Lublin przyszedł do Wrocławia. Teraz chciałabym Was zachęcić do spotkań z innymi miastami, a wszystko to będzie w ramach Europejskiej Stolicy Kultury 2016 w lipcu i sierpniu.

Program tych spotkań jest podany tutaj, kliknijcie: Koalicja miast dla kultury. Każdemu z tych spotkań towarzyszy inne przesłanie.

Najbliższe spotkanie będzie z Poznaniem 1 - 3 lipca pod hasłem "Następny przystanek". Czy pamiętacie ten wpis: Poznań czy Wrocław? Teraz spotkamy Poznań u nas na miejscu. Jednak aby poznać te urokliwe miejsca ze zdjęć, musicie do Poznania sami pojechać.

Oto szczegółowy program tego poznańskiego weekendu, kliknijcie: Poznań we Wrocławiu. Napisano w nim m.in. to:

" Poznański tramwaj przemierzający trasę wrocławskiej linii tramwajowej 0, bez pośpiechu, zgodnie z rozkładem jazdy już w lipcu będzie okrążać miasto, pozostawiając ślad obecności miasta w mieście. (...) Prezentując wydarzenia wtopione w miejską przestrzeń, skierowane do przypadkowego widza, Poznań pobudzi w nas myślenie o stanie współczesnej kultury, zwłaszcza kultury miejskiej. Przyjrzy się uważnie roli, jaką odgrywają w niej mieszkańcy."

To przesłanie towarzyszące wizycie Poznania we Wrocławiu bardzo mi się podoba. Jeśli uważnie przeczytacie powyżej program, to dowiecie się, że większość imprez będzie działa się na wrocławskich ulicach i placach. Wezmą w nich udział przypadkowi przechodnie. Super! Kultura na ulicach! Przeczytajcie też tutaj, kliknijcie: Koalicja z Poznaniem - szczegóły.

  • Koncert "Muzyka na wietrze", przed Dworcem Głównym PKP, 1 lipca, godz. 15-17,
  • Spektakl "Transmisja", pl. Powstańców Wielkopolskich, 1 lipca, godz. 13, 15, 17,
  • Spektakl "Wehikuł czasu", Park Staszica, 2 lipca, godz.15, 17,
  • Spektakl "Dom wariatów", Park Staszica, 3 lipca, godz. 12, 14,
  • itd (zobacz program).
Poznański zielony tramwaj będzie łączył wrocławskie Nadodrze z Dworcem Głównym PKP. 2 lipca w Oratorium Marianum (gmach główny Uniwersytetu Wrocławskiego) będzie koncert Orkiestry Kameralnej o godz. 18. Jeszcze nie wiem, czy się na to wybiorę. Może zdecyduję się na koncert przed Dworcem Głównym PKP.

Organizatorem odpowiedzialnym za wizytę Poznania we Wrocławiu jest Centrum Kultury "Zamek" w Leśnicy, kliknijcie tutaj: Centrum Kultury Zamek. Tutaj możecie przeczytać, jak wyglądały prace nad tym projektem, jakie stawiano wymagania realizatorom i gdzie to wszystko będzie się działo, kliknijcie: Ogłoszenie.

Tutaj jest zapowiedź przyjazdu Poznania do Wrocławia, kliknijcie: Zapowiedź (film). Ciekawa jestem, czy spotkamy na ulicach takich "trenerów życia codziennego" jak ten z filmu.

Po Poznaniu Wrocław odwiedzą:
  • Łódź, 14 - 17 lipca, 
  • Gdańsk, 30 lipca - 6 sierpnia,
  • Katowice, 15 - 21 sierpnia.
Za nami jest już spotkanie ze Szczecinem. Czy ktoś z Was spotkał Szczecin we Wrocławiu? Ja to przegapiłam. Tematem spotkania była "Przestrzeń twórczego dialogu", łącząca Szczecin z Wrocławiem nurtem Odry, od 17 do 19 czerwca, u stóp Wzgórza Polskiego. Miał tam być prezentowany specjalnie wyprodukowany i zmodyfikowany czarny, portowy kontener pełniący funkcję kina, sceny oraz galerii. Czy ktoś z Was to widział? Dajcie mi znać!

2 komentarze:

  1. Miła Krysiu,

    ja żegnałam Lublin i witałam Szczecin (z uwagi na to, że mam tam kawałeczek rodziny i bardzo dobrego przyjaciela od lewej komory serca). Mam też zamiar odwiedzić Poznań, jeśli tylko będę wtedy we Wrocławiu. Może razem spotkamy się z Poznaniem?

    I więcej wiary w popowiczanki, które nie o wszystkim piszą, bo nie są tak szybkie i sprawne w internecie jak Ty!

    Serdecznie pozdrawiam
    Maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maju,

      Twój komentarz bardzo mnie ucieszył. Chętnie się z Tobą wybiorę na spotkanie z Poznaniem.

      Krystyna

      Usuń