07 lipca 2017

Czy Wrocław rozmawia z nami seniorami?


Wrocław nam pięknieje, a my wrocławscy seniorzy czujemy się w nim coraz młodsi. Czy oba zdania są prawdziwe?

Powyżej są moje ulubione zdjęcia koleżanek ze stowarzyszenia "Popowiczanie" (kliknijcie, żeby je powiększyć). Czy moje koleżanki wyglądają na 60+? Bardzo mnie niepokoi zjawisko przesuwania tego "plusa" w dół. Pojawiają się już oferty, warsztaty (kursy?) dla 50+. Jak tak dalej pójdzie, to będziemy mieli propozycje dla 40+. A co to może oznaczać w praktyce? Połowa wrocławian może być postrzegana jako coś mniej aktywnego, mniej zaradnego, coś starego itp.

Ja przeciwko temu protestuję. Niezbyt dobrze czuję się z tym "plusem" na karku. Chętnie korzystam w propozycji "międzypokoleniowych". Czy pamiętacie ten wpis, kliknijcie: Marzenia Popowiczanki? Chodzę na kongresy, GDSy itd. Nas seniorów nie może zabraknąć w życiu Wrocławia. Przecież braliśmy udział w paradzie duchów i ten duch w nas został (zobaczcie nocne zdjęcie z zielonymi nakryciami na paradzie duchów na rozpoczęcie ESK 2016).

Władze miasta Wrocławia są w przededniu podjęcia bardzo ważnych decyzji o kierunkach rozwoju miasta na najbliższe lata. Strategia 2030 to coś bardzo ważnego dla nas dużych i małych wrocławian, kliknijcie tutaj: Strategia 2030 - konsultacje.  Prace nad strategią trwają już dwa lata. Teraz jest końcowy etap konsultacji. Filmy ze spotkań konsultacyjnych są tutaj, kliknijcie: Wrocław rozmawia - filmy.

Obejrzałam na "Wrocław rozmawia" film "Jaki ma być Wrocław?". Jest to film ze spotkania konsultacyjnego, które było 30 czerwca 2017 w Centrum Historii Zajezdni. Bardzo żałuję, że o tym spotkaniu nie wiedziałam. Zmartwiłam się, że tak ważny temat spotkania przyciągnął niewielu wrocławian.

Moją, czyli seniorki, uwagę w tym filmie przyciągnęły szczególnie wypowiedzi przewodniczącej Wrocławskiej Rady Seniora. W dwukrotnym wystąpieniu Maria Zawartko podkreślała, że seniorów jest we Wrocławiu bardzo dużo (160 tysięcy), a w Strategii 2030 się o nich zapomina. Mówiła też, że Wrocław powinien być "międzypokoleniowy". Bardzo spodobało mi się jej określenie "Wrocław przyjazny starzeniu się". Jestem głęboko przekonana, że to wszystko powinno być wpisane do Strategii 2030.

A co Wy o tym myślicie? Konsultacje jeszcze trwają. Zapoznajcie się z macierzą strategii, kliknijcie tutaj: Strategia 2030 - konsultacje, macierz. Od Was dużo zależy.

Mam wrażenie, że my wrocławianie nie korzystamy w pełni z możliwości dialogu miasto-mieszkańcy. My seniorzy, a jest nas we Wrocławiu bardzo dużo, moglibyśmy dać przykład innym. Czy Wrocław rozmawia z seniorami? A może to seniorzy powinni rozmawiać z Wrocławiem? Bierzmy udział w różnych formach dialogu, jaki miasto prowadzi z mieszkańcami. Warto.

 Zajrzyjcie jeszcze raz tutaj:

0 komentarze:

Prześlij komentarz