05 lutego 2017

Śladami wrocławskiej reformacji

Ciekawa jestem, czy pamiętacie swoją pierwszą szkolną wycieczkę. Moja pierwsza szkolna wycieczka była chyba do zamku  Książ, a ostatnia szkolna wycieczka po maturze po górkach wokół Nowej Rudy.

A tak przy okazji, Popowiczanki, może kiedyś powspominamy, co na wycieczkach nam się śmiesznego (strasznego?) przydarzyło. Bardzo chętnie opublikuję na naszym blogu Wasze turystyczne wspomnienia.

Teraz zamiast o wycieczkach częściej myślę o spacerach. I znowu mam problem. Nie pamiętam, kiedy byłam na pierwszym spacerze po Wrocławiu z przewodnikiem. Niestety na niewielu takich spacerach do tej pory byłam. Dlatego bardzo dziękuję Hani i Maryli, że mi przysłały maile o wyjątkowym spacerze, który będzie 19 lutego. Bardzo żałuję, że niestety mam tego dnia inne obowiązki, więc mnie ta atrakcja ominie. Za to Wy możecie skorzystać.

Otóż, z okazji Międzynarodowego Dnia Przewodnika Turystycznego przewodnicy z Koła Miejskiego Oddziału Wrocławskiego PTTK przygotowali niespodziankę dla nas wrocławian. Będą oprowadzać śladami wrocławskiej reformacji wszystkich chętnych - bez żadnych opłat, zapisów, zgłoszeń, kliknijcie tutaj: Śladami Reformacji- spacer po Wrocławiu.

Wystarczy przyjść 19 lutego (niedziela) o godzinie 10-tej przed katedrę św. Marii Magdaleny przy ul. Szewskiej (obok Rynku). Tam będą na Was czekać przewodnicy, kliknijcie tutaj: Koło Miejskie PTTK. Warto z takiej okazji skorzystać. Nie mam pojęcia, jaka będzie trasa tego spaceru. A może będą różne trasy? Jednak cel spaceru nie jest przypadkowy. Myślę, że spacer wiąże się z 500-leciem reformacji.

Główne obchody 500 lat reformacji mają być we Wrocławiu w dniach 11-14 maja 2017, kliknijcie tutaj: 500 lat reformacji we Wrocławiu. Zatem tych śladów we Wrocławiu musi być bardzo dużo. Obejrzyjcie ten film, kliknijcie: Reformacja we Wrocławiu - film z YouTube. Jest to zapowiedź majowych obchodów 500-lecia reformacji. W Polsce dwa miasta mają tytuły miasta reformacji. Są to Wrocław i Cieszyn.

Punktem startu spaceru jest katedra św. Magdaleny, kliknijcie tutaj: Katedra św. Magdaleny we Wrocławiu - wikipedia oraz tutaj: Katedra św. Magdaleny - film YouTube. Pierwszy kościół w tym miejscu powstał w XI wieku, a w roku 1523 wygłoszono w nim pierwsze ewangelickie kazanie.

Międzynarodowy Dzień Przewodnika jest 21 lutego, kliknijcie tutaj: Międzynarodowy Dzień Przewodnika - historia. Został ustanowiony w 1989 roku podczas III Konwencji Światowej Federacji Stowarzyszeń Przewodników Turystycznych (World Federation of Tourist Guide Associations - WFTGA), która się odbyła w Nikozji na Cyprze. Tego dnia przewodnicy oprowadzają wycieczki za darmo. Może my same siebie oprowadzimy wspólnie po Wrocławiu? Co Wy na to?

1 komentarz:

  1. Dzięki Ci, Krysiu za tego News'a! Ciekawy temat...szkoda, że będę w tym czasie na zimowisku w górach. Może w maju będzie "powtórka" z tematu? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń