23 września 2016

Wrocławski Dom Literatury i Tajne Komplety

Od przybytku podobno głowa nie boli. Czy to prawda? Mnie już zaczyna boleć, bo tyle w kulturalnym, sportowym, naukowym życiu Wrocławiu dzieje się. O czym pisać, a o czym nie? Chyba pogodziliście się już z faktem, że to jest mój autorski wybór. Jeśli nie, to dajcie mi znać.

Chyba wiecie, że w ostatni weekend oficjalnie otwarto Wrocławski Dom Literatury w rejonie Rynku (Przejście Garncarskie 2), kliknijcie tutaj: Dom literatury. Ten nowy przybytek kulturalny potwierdza, że Wrocław słusznie został Europejską Stolicą Kultury.

Zakres działań Wrocławskiego Domu Literatury "powala z nóg", zobaczcie na przykład to:

Menadżer tego ośrodka, Janusz Ogrodnik (kliknijcie tutaj: Janusz Ogrodnik), pokazał mi główną salę spotkań w klubie Proza, ale niestety zdjęć nie mogłam tam zrobić, bo trwała rozbudowa biblioteki (regałów na książki).

Na moje pytanie, dlaczego na budynku nie ma napisu "Dom Literatury", Janusz Ogrodnik odpowiedział, że konserwator zabytków się na to nie zgadza. Nad bramą od strony Rynku jest tylko przezroczysta plansza z napisem Proza, klub literacko-muzyczny (zobaczcie zdjęcie powyżej).

Oto kilka zdjęć z Przejścia Garncarskiego - wejście do Domu Literatury jest na trzecim zdjęciu z lewej strony obok stolika pod parasolami:



Przy okazji dowiedziałam się, że na spotkanie z Filipem Springerem przyszły do klubu Proza tłumy. O Filipie Springerze już na blogu pisałam, kliknijcie tutaj: Wrocław od strony podwórka.

W sobotę, 24 września, o godzinie 17 w Domu Literatury będzie autorskie spotkanie z Beatą Maciejewską, kliknijcie tutaj: Spotkanie z Beatą Maciejewską. Wstęp wolny. Ta dziennikarka i miłośniczka Wrocławia zafascynowała mnie bardzo, kliknijcie tutaj: Beata Maciejewska i jej spacerownik wrocławski.

Na parterze budynku Wrocławskiego Domu Literatury mieści się bardzo ciekawa księgarnia "Tajne Komplety". Na szybie wystawy jest napis "Prawdziwa księgarnia, a nie sklep z książkami" (kliknijcie na zdjęcia).


Z materiałów reklamowych dowiedziałam się, że księgarnia "Tajne Komplety" jest jednym z projektów Fundacji na rzecz Kultury i Edukacji im. Tymoteusza Karpowicza.

Księgarnio-kawiarnia "Tajne Komplety" jest prowadzona przez fundację od roku 2010 i jest czynna od godziny 9-tej rano. Organizowane są tam spotkania autorskie, warsztaty, pokazy filmów, koncerty. Bardzo przyjemne i przyjazne miejsce.

W roku 2012 "Tajne Komplety" zajęły pierwsze miejsce w plebiscycie na najpiękniejszą księgarnię w Polsce, który organizuje portal "lubimyczytać.pl". Więcej informacji znajdziecie tutaj:

0 komentarze:

Prześlij komentarz