22 listopada 2016

Popowiczanka znowu na tropie

Czy nie byłoby ciekawiej (lepiej?), gdybym w tytule "Popowiczanka na tropie" pominęła literkę "r". Wyszłoby wtedy tak: "Popowiczanka na topie". Chyba mam prawo o tym pomarzyć???

Poniedziałkowy poranek powitał wszystkich wrocławian życzliwie słoneczną, ciepłą pogodą. Tak musiał wyglądać Dzień Życzliwości. Wspaniała pogoda sprzyjała poszukiwaniom w Rynku.

Popowiczanka tropiła "Niebo" - niestety bezskutecznie. W całym Wrocławiu nie ma jeszcze afiszy zapowiadających ceremonię zamknięcia ESK 2016, kliknijcie tutaj: "Niebo" - ceremonia zamknięcia. W Barze Barbara powiedziano Popowiczance, że informacje na ten temat może znaleźć na Facebooku. Co więcej okazało się, że darmowych wejściówek na "Niebo" jeszcze nie ma - mają być w środę, 23 listopada.Takie niemiłe niespodzianki w Dniu Życzliwości! Co za pech!

Za to udało się Popowiczance coś innego! Znalazła w Rynku bardzo wielu życzliwych, a właściwie same życzliwe. Trzy z nich są na zdjęciu powyżej (zobaczcie też zdjęcie poniżej). Reprezentują one Młodzieżowy Dom Kultury Fabryczna przy ulicy Zemskiej na Nowym Dworze, kliknijcie tutaj: Młodzieżowy Dom Kultury Fabryczna. Jak zwykle klikajcie na zdjęcia, żeby je powiększyć.

To one z młodzieżą zrobiły happening przy Krasnalu Życzliwku. Razem z młodzieżą rozdawały przechodniom gadżety Dnia Życzliwości. Ja też dostałam papierowe słoneczko i kartkę z hasłem "Znajdź się wśród życzliwych" (zobaczcie zdjęcie obok).

Dzień Życzliwości będzie trwał w Młodzieżowym Domu Kultury Fabryczna kilka dni, kliknijcie tutaj: Tydzień życzliwości. Program jest bardzo ciekawy.


Nie miałam zielonego pojęcia, że Krasnal Życzliwek jest w pobliżu fontanny na Rynku. Panie z Młodzieżowego Domu Kultury ubrały go cieplutko, żeby biedaczek nie zmarzł. Tutaj możecie zobaczyć oficjalną stronę Życzliwka, kliknijcie: Wrocławskie krasnale.

Czas Życzliwkowi umilała orkiestra grająca  na bębnach. Temu wszystkiemu przysłuchiwał się Fredro - znowu za rogiem, kliknijcie tutaj: Kochany Adaś w deszczu zapłakany.


O Życzliwka i Dzień Życzliwości zapytałam przypadkową wrocławiankę Danę. Dana spacerowała w słońcu po Rynku. Zgodziła się potrzymać moje gadżety, żebym mogła zrobić jej zdjęcie. Zainteresowało ją nasze stowarzyszenie "Popowiczanie". Mam nadzieję, że ją kiedyś bliżej poznacie. Zaprosiłam ją do nas. Zatem do zobaczenia, Dano, wkrótce.


Szkoda, że nie zapytałam jej, czy wrzuciła do skrzynki list do Mikołaja. Skrzynka na listy jest jednym z elementów Jarmarku Bożonarodzeniowego w Rynku, kliknijcie tutaj: Jarmark Bożonarodzeniowy, 18 listopad - 22 grudzień 2016. Niedaleko od skrzynki stoi Fredro wśród choinek. Czy wysłał list do Mikołaja?

1 komentarz: