03 stycznia 2017

Zbyszek Cybulski

Znowu dostaliśmy zaproszenie z CeTA, kliknijcie tutaj: 50 rocznica śmierci Zbyszka Cybulskiego w CeTA. Sami możecie ocenić, czy warto skorzystać. Byłam w CeTA z okazji V Festiwalu Aktorstwa Filmowego w październiku 2016, kliknijcie tutaj: V FAF, i wróciłam stamtąd bardzo zadowolona.

Mam dostatecznie dużo lat, żeby przyznać się, że pamiętam, jakie wrażenie zrobiła na mnie  informacja o tragicznej śmierci Zbyszka we Wrocławiu 8 stycznia 1967, kliknijcie tutaj: Zbigniew Cybulski - wikipedia.  Przypomina mi o tym tablica na trzecim peronie na naszym dworcu. Niestety nie jest odnowiona. Tak wyglądała dzisiaj, zobaczcie zdjęcie obok.

Zapamiętałam tajemniczą twarz Zbyszka Cybulskiego w ciemnych okularach. Niedawno dowiedziałam się "z internetu", że te okulary były mu niezbędne. Nie był to zabieg marketingowy. Bez nich spadał z konia przy kręceniu filmu "Pamiętnik znaleziony w Saragossie", a Robert De Niro podobno nosił ciemne okulary w "Taksówkarzu" w hołdzie dla Cybulskiego.

Tutaj możecie obejrzeć film o Cybulskim, kliknijcie: Maria Chwalibóg o Cybulskim - film z YouTube oraz zdjęcia: Cybulski na zdjęciach.

Program uroczystości 8 stycznia 2017, godz. 17, w CeTA jest bardzo bogaty: odsłonięcie tablicy pamiątkowej (popiersia), spotkanie z reżyserem Januszem Zaorskim i z Dorotą Karaś, autorką nowej książki poświęconej Cybulskiemu, oraz pokaz filmu "Pokolenie". To wszystko będzie w niedzielę, 8 stycznia, godz. 17. W następnych dniach, czyli 9 - 12 stycznia, będzie okazja do obejrzenia filmów z udziałem Zbyszka Cybulskiego w sali kinowej w CeTA. Wstęp wolny, ale trzeba odebrać w CeTA wejściówki.

W DCF, czyli w Dolnośląskim Centrum Filmowym, będzie można obejrzeć 8 stycznia o godzinie 14  film z udziałem Zbyszka Cybulskiego, kliknijcie: Pamiętnik znaleziony w Saragossie w DCF.



0 komentarze:

Prześlij komentarz