19 marca 2017

Moda wiosna 2017

Jak to dobrze, że jest internet. Na internetowych stronach Radia ZET przeczytałam to:

"W 2017 roku astronomiczny początek wiosny przypadał będzie 20 marca - punktualnie o godzinie 11.29. (...) Niekiedy pierwszy dzień astronomicznej wiosny i wiosna kalendarzowa zbiegają się w czasie. Jednak, co ciekawe, jeszcze przez wiele lat to nie nastąpi. Wszystko to jest związane z tzw. ruchem precesyjnym, który wykonuje nasza planeta. Ponieważ kalendarz, którym się posługujemy, nie uwzględnia tego ruchu, konieczne były pewne przesunięcia w datach. I tak więc aż do roku 2102 astronomiczna wiosna wypadać będzie 20 (a kilkakrotnie do roku 2044 wypadnie nawet 19) marca."

A co w pierwszy dzień wiosny kalendarzowej czeka nas seniorów? W biuletynie Wrocławskiego Centrum Seniora proponuje się nam na 21 marca prelekcję "Ekologia łączy pokolenia" oraz warsztaty ruchowe, kliknijcie tutaj: Biuletyn marcowy WCS, a na platformie "wroclaw.go" nic jeszcze nie znalazłam. Oj, słabiutko, słabiutko! Szkoda, że sami niczego w plenerze nie zaplanowaliśmy. Zatem "w co się bawić" 21 marca?

Mam pewien pomysł. Zróbmy 21 marca przegląd szaf, żeby się przekonać, czy nadążamy za modą. Ku mojemu niezadowoleniu, przeczytałam, że wraca moda lat 80-tych, czyli m.in. szerokie ramiona, kliknijcie tutaj: Trendy wiosna - lato 2017:

"Trendy wiosna-lato 2017? Asymetria, disco, napompowane ramiona. Wracamy do lat 80., nie boimy się fuksji, na t-shirtach wypisujemy feministyczne hasła, a i nosimy brzydkie buty. Trendy ss17 przed wami!"

Do tego ma obowiązywać "kwaśna cytryna" i "zmysłowa fuksja", kliknijcie tutaj: Modne kolory wiosna - lato 2017. Co Wy na to, moje koleżanki seniorki? Ja "nadmuchanych" ramion nie lubię. Czy można się podobać w takim ciuchu, jak ten obok z roku 1987 (kliknijcie na zdjęcie)? Popatrzcie na moje ramiona! Czy na zdjęciu buty są dostatecznie brzydkie, żeby teraz mogły być modne?

A jak wyglądała moda w PRL? Przeczytajcie jeszcze raz ten wpis (kliknijcie): Moda w PRL.

"Młody" wrocławianin to ma dobrze (klawo). Na stronach Naszego Miasta przeczytałam to:

"Koncerty na Wyspie Słodowej trwać będą od godz. 15.00 do 22.00. Imprezę 21 marca rozpocznie mocne postgrunge'owe uderzenie w wykonaniu zespołu Trapped. Kolejnym wykonawcą będzie Black Street Noise, a o godz. 17.00 zagra Klin. Godzinę później wystąpi formacja The Lottery. Członkowie tej grupy mówią o sobie, że "grają ładne piosenki dla ładnych dziewczyn". Usłyszymy jeszcze Ras TAB, The Stupids i Mescalero.

Kto jeszcze zagra w Pierwszy Dzień Wiosny na Wyspie Słodowej? Sprawdźcie. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.


15.00 – Trapped,  16.00 – Black Street Noise, 17.00 – Klin,
18.00 – The Lottery, 19.00 – Ras TAB, 20.00 – The Stupids, 21.00 – Mescalero
."

Kto z Was zna te zespoły? Ja nie. Obawiam się, że nas seniorów na Wyspie Słodowej nie spodziewają się. Czy mimo to tam pójdziemy? Może w asyście wnuków?

1 komentarz:

  1. Droga Pani Redaktor "wiosenna moda 2017" to strzał w dziesiątkę.
    Jest pani mistrzynią w pisaniu takich reportaży.A pani zdjęcie z lat osiemdziesiątych jest fantastyczne.Jestem pełen uznania dla talentu i pani urody.Wierny czytelnik pani blogu

    OdpowiedzUsuń