03 października 2016

Skarpetki z Nadodrza

Jak wiecie, wybrałam się 25 września na Targi Senioralne do Centrum Kongresowego obok Hali Stulecia. Kogo tam zobaczyłam i o czym się dowiedziałam, dowiecie się z tego wpis. Oprócz tego będziecie mogli obejrzeć filmową relację z targów, którą znalazłam na stronach internetowych WCS.

Zacznę od pochwał, a skończę na krytyce. Towarzyszące targom występy seniorów zasłużenie zgromadziły dużą widownię. Duże brawa dla tancerek z UTW (wśród nich była nasza Kazia), zobaczcie zdjęcia i poszukajcie na nich Kazi (kliknijcie na zdjęcia, żeby je powiększyć):


Silna reprezentacja Radkowa i innych okolicznych wiosek zrobiła na mnie duże wrażenie. Ich kulturalna aktywność jest warta naśladowania. Po domowe wypieki z Radkowa ustawiła się długa kolejka. Chór z czeskiego Nachodu był rewelacyjny. Może kiedyś napiszę więcej o tych występach.



Moje zwiedzanie stoisk targowych zaczęło się znowu od Nadodrza, czyli od stoiska  ze zdrowotnymi skarpetkami i podkolanówkami DeoMed-u, które można podobno kupić w sklepie przy ulicy Chrobrego, kliknijcie tutaj: JJW Zdrowotne. Oczywiście kupiłam na próbę jedną parę podkolanówek na zimę. Jestem taka zapobiegliwa (?), a może zimy znowu nie będzie.

A oto, co dowiedziałam się na innych stoiskach targowych:

  • Scena Kameralna przy ulicy Lelewela 15 nie nazywa się już tak, tylko tak: Scena Kamienica, kliknijcie tutaj: Scena Kamienica. O tym przybytku operetki już na blogu pisałam, kliknijcie tutaj: Reaktywacja operetki. Przy scenie działa chór seniora. Można się zapisać.
  • FAN Stowarzyszenie Promocji Sportu i działający przy nim Klub Aktywnego Seniora mają bardzo ciekawe plany. Klub we współpracy ze Szkołą Tańca Al-Mara organizuje w sali przy ul. Ofiar Oświęcimskich 10 senioralne Andrzejki 25 listopada o godz. 17, kliknijcie tutaj: Wieczorek Taneczny dla Seniorów. Planowane jest też spotkanie wigilijne na pl. Solidarności 1 (IV piętro, szczegóły wkrótce). O Mistrzostwach Nordic Walking pisałam już tutaj, kliknijcie: Mistrzostwa Wrocławia w Nordic Walking.
  • W Redeco, ul. Rogowska 52a, uczą Tai Chi we wtorki o godz. 7, kliknijcie tutaj: Tai Chi w Redeco.
  • Przy Komendzie Miejskiej Policji działa Akademia "Bezpieczny Senior". Na ulotce, którą na stoisku dostałam, jest taki napis: "Uwaga. Oszust!!! Prawdziwy policjant nigdy nie prosi Cię o przekazanie pieniędzy lub dokonanie przelewu".
  • Gala V Przeglądu Amatorskich Chórów Senioralnych będzie 6 października, godz. 14-17 w kościele pw. św. Doroty, ul. Świdnicka, wstęp wolny. 
  • Gala III Przeglądu Małych Form Teatralnych i Kabaretów będzie 11 października od godz. 13 w Centrum Kultury Agora, ul. Serbska 5a, wstęp wolny, kliknijcie tutaj: CK Agora.
  • Na ulicy Piłsudskiego 97 (domofon 11 oficyna) we wtorki (godz. 9-12) i środy (godz. 16-19) są bezpłatne zajęcia komputerowe i konsultacje dla początkujących seniorów 60+, szczegóły tel. 530 004 627.
A na koniec trochę krytyki:
  • Targi Senioralne były w cieniu innej imprezy, która była o tej samej porze w Hali Stulecia. Co prawda, przed budynkiem Hali były dwie duże plansze z informacjami o targach, ale ginęły one w natłoku innych informacji. To mnie zmartwiło.
  • Organizatorzy Targów Senioralnych powinni wziąć pod uwagę fakt, że senior też człowiek. Przy targach brakowało mi jakiegoś stoiska z tanimi napojami i wodą mineralną.
Tutaj jest filmowa relacja z targów i występów seniorów, w tym naszej tancerki Kazi, kliknijcie tutaj: Michał Dębiński, Filmowa relacja z Targów Senioralnych, a tutaj notatka na ten temat ze stron WCS, kliknijcie: Targi senioralne - relacja.

1 komentarz:

  1. Bardzo ładne sprawozdanie z Targów Seniora,no i te podkolanówki przydadzą się w tych dniach bo idzie zimno,a i gumowce byłyby na czasie.By pani redaktor biegając za nowym wpisem na blogu nóżek nie przemoczyła.Pani Kazia ma fajne fotki.Pozdrawiam i jestem pełen uznania dla p, redaktor za poświęcenie i pracę w prowadzenie blogu
    sympatyk.

    OdpowiedzUsuń