08 czerwca 2016

Nowa wielka atrakcja Wrocławia

Chyba każdy wrocławianin wie, gdzie są "cztery  kopuły". Na jesieni zachęcałam Was do ich odwiedzenia w trakcie końcowych prac renowacyjnych. Niestety nie było to łatwe, o czym przekonała się Maja.

Teraz nie będzie z tym problemu, bo 25 czerwca 2016 r. będzie oficjalne otwarcie Muzeum Sztuki Współczesnej, oddziału Muzeum Narodowego we Wrocławiu, którego siedzibą jest właśnie odrestaurowany Pawilon Czterech Kopuł, kliknijcie tutaj: Oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

Dla zwiedzających muzeum będzie czynne od 26 czerwca, kliknijcie tutaj: Godziny otwarcia, bilety.

Jedno z moich pierwszych zdjęć w czasie studiów było zrobione na tle czterech kopuł. Wtedy była tam wytwórnia filmowa. Jednak nie myślcie, że mi się marzyła kariera filmowa. Teraz pawilon ma inne przeznaczenie i to dla nas wrocławian chyba lepiej. O historii pawilonu możecie przeczytać tutaj (kliknijcie): Historia Pawilonu Czterech Kopuł. Na zdjęciu obok jestem ja w latach 70-tych. Co ja wtedy miałam na głowie? Sama się dziwię. Poniżej jest moje dzisiejsze zdjęcie.

Muzeum już odwiedził Andrzej Wajda, kliknijcie tutaj: Andrzej Wajda zwiedza, a po wakacjach czeka nas wielka gratka, kliknijcie tutaj: Gościnna kolekcja, 23 sierpnia 2016 - 22 stycznia 2017.

Po obejrzeniu dwóch poniższych filmów z YouTube o Pawilonie Czterech Kopuł, a szczególnie drugiego, na pewno szybko tam pobiegniecie. Wrocław wzbogacił się o kulturalną atrakcję, która będzie na szlaku każdej wycieczki. Zgadzam się z tą opinią Piotra Oszczanowskiego, dyrektora Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Muzeum w Pawilonie Czterech Kopuł będzie naszą dumą.

1 komentarz:

  1. Krysiu przepiękny wpis i Ty się nic nie zmieniłaś.
    Czy ktoś organizuje tematyczną wycieczkę 25 czerwca na otwarcie Pawilonu Czterech Kopuł ?

    OdpowiedzUsuń