01 czerwca 2016

Kwiat Dolnośląski

W trakcie festynu rodzinnego na Maślicach, kliknijcie tutaj: Ciuchcia, rozdawano ulotki reklamujące Dolnośląskie Warsztaty Craftowe, czyli rękodzieła wszelakiego (zobaczcie załącznik poniżej).  Zainteresowało mnie to, bo miejscem imprezy będą Popowice.

Jak widać, Popowice są silnym zapleczem dla rękodzieła, kliknijcie też tutaj: Małgosia w Muzeum Etnograficznym oraz tutaj: Filia nr 10 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ulicy Jeleniej

Dolnośląskie Warsztaty  Craftowe będą w dniach 1-3 lipca 2016 przy ulicy Starogranicznej 28 w Studium Edukacji Ekologicznej. Udział w warsztatach wymaga zapisów i chyba nie jest bezpłatny, kliknijcie tutaj: Zapisy. W trakcie imprezy będą też czynne jakieś sklepy. Będzie więc co oglądać, a na naukę zawsze jest czas i ochota.

Ja rękodzieło podziwiam nie tylko z powodu cierpliwości artystek je wykonujących, ale przede wszystkim z powodu ich pomysłowości i bogactwa wzorów. Czy pamiętacie haft kaszubski? Kliknijcie tutaj: Kaszuby, ach te Kaszuby. A czy znacie haft wrocławski, którego twórcą był wrocławski artysta plastyk, poeta Czesław Rodziewicz (kliknijcie tutaj: Czesław Rodziewicz)?

O programie lipcowych warsztatów można poczytać na stronach internetowych tutaj (kliknijcie): Kwiat Dolnośląski. Są to strony internetowe nieformalnej grupy crafterek (głównie scraperek) z Dolnego Śląska. O "scraperkach" możecie poczytać, na przykład tutaj, kliknijcie: Blog - scraperek.pl Tutaj jest opisany niezbędnik scraperki, kliknijcie: Niezbędnik scraperki

Scraperka to nie o samo co crafterka. Czym się one różnią, szukajcie na Facebooku. Ja na Facebooku "nie działam". Poza tym nie podoba mi się pseudo-angielskie nazewnictwo. Scraperki i Crafterki to są przecież jakieś polskie dziewczyny. Dlaczego nie mają polskich nazw? Może wymyślicie polskie nazwy? Piszcie do mnie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz