02 czerwca 2016

Kaszubskie nuty

O matko, znowu SIEDEM Popowiczanek! Gdy postanowiłam napisać coś o "kaszebszcze note", nie pamiętałam, że to będzie dotyczyć znowu siedmiu Popowiczanek. Jak to wytłumaczyć? To nie może być tylko zbieg okoliczności. To jest chyba jakaś "czarna magia".

Czy ktoś z Was zna piosenkę, której tekst jest na zdjęciu obok? Jeśli nie, to zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie rozśpiewany autobus, a w nim siedem Popowiczanek śpiewających "kaszubskie nuty". Były to: Dana, Hanna, Jadzia, Jasia, Kazia, Krysia i Marysia.

Tak było naprawdę, gdy wracaliśmy z majowej wycieczki na Kaszuby, kliknijcie tutaj: Koncert u stóp Wieżycy. Zdjęcie obok zrobiłam w Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku. Są na nim właśnie słynne "kaszubskie nuty".

Irek, jeden z organizatorów wycieczki, zrobił nam niespodziankę. W drodze powrotnej miał CD z piosenką o kaszubskich nutach, czyli o kaszubskim alfabecie. Dzięki niemu i dzięki poprzednim próbom pod kierunkiem naszej lokalnej przewodniczki Beaty (kliknijcie tutaj: Beata Jankowska)  nasz wycieczkowy chór zabrzmiał profesjonalnie. Szkoda, że tego nie nagraliśmy. Śpiewanie tekstu "do tyłu", a o to przede wszystkim chodzi w tej piosence, jest wielkim wyzwaniem i to się nam udało. Ciekawa jestem, czy to Irek wpadł na pomysł, żeby kupić to CD czy Jadzia, główna organizatorka wycieczki.

Jednak muszę się Wam przyznać, że ja tylko udawałam, że śpiewam. Za to Kazia pokazała swoje wokalne możliwości. Kazia to ta Popowiczanka, która razem ze mną układała serce w Rynku, kliknijcie tutaj: Serce dla Wrocławia.

Posłuchajcie poniżej dwóch nagrań piosenki o kaszubskim alfabecie i zaśpiewajcie sami. Na ostatnim filmie zobaczycie dodatkowo warsztat garncarski, w którym byliśmy na Kaszubach. Niestety zapomniałam, w jakiej to było miejscowości. Może mi to przypomnicie.

Oto tekst ludowej piosenki o alfabecie kaszubskim (kliknijcie, żeby powiększyć), no i śpiewajcie, śpiewajcie.

Kliknijcie tutaj, żeby posłuchać piosenki o kaszubskich nutach: Kaszubskie nuty

0 komentarze:

Prześlij komentarz